Formacja Śląsk w Norwegii 6-22.07.2009

14.08.2009 18:31:00, dodał: Vetod

To była nasza pierwsza zagraniczna wyprawa survivalowa. W 7 osób przez 13 dni przemierzaliśmy, w surowym skandynawskim klimacie, szlaki Norwegii.

Miasteczko Finse, jako najwyżej położona (1222 m n.p.m.) stacja kolei Oslo-Bergen w całej Norwegii, to punkt startowy naszej wędrówki. W tym rejonie warunki terenowe nie są sprzyjające. Pogoda powitała nas typowo dla tego regionu Europy: deszcz, niska temperatura a na tej wysokości także duża ilość śniegu.

Pokonując średnio 20 km na dzień zobaczyliśmy wiele interesujących i zapierających dech w piersiach widoków, których nie da się opisać słowami (zapraszam do obejrzenia zdjęć). Nasz szlak wiódł przez malownicze miasteczka takie jak: Auralndsdalen, Vassbygdi, Aurlandsvangen oraz Flam. To właśnie z Flam udaliśmy się w główny cel naszej wyprawy tzn. fiord Nordfjord. Trasa była trudna, ale wysiłek się opłacił. Zobaczyliśmy część 110- kilometrowego fiordu, który jest sercem wszystkich fiordów Norwegii. Po zejściu na poziom morza, przeprawiliśmy się łodzią...

(więcej)

„Maszeruj albo zdychaj” 7-8.08.2009

12.08.2009 11:07:20, dodał: Vetod

Czwarta edycja 24 – godzinnego marszu „Maszeruj albo zdychaj” dobiegła końca. Tym razem frekwencja dopisała, ponieważ mieliśmy aż 10-ciu uczestników w tym trzech niebędących członkami Formacji Śląsk.

Założenia były następujące:
-Start w Zwardoniu z metą na Babiej Górze, wzdłuż południowej granicy przez Wielka Racza, Wielka Rycerzowa, Przełęcz Glinka i Pilsko.
-Głównym celem było przejście 80 km w 24h.

Niestety mimo bardzo dobrego tempa pokonaliśmy 70 km w 23h, co za tym idzie nie udało nam się zrealizować założeń. Marsz ukończyło 8 osób.

Za udział dziękujemy i zapraszamy ponownie.

Staż "wodny" 1-2.08.2009

10.08.2009 15:09:10, dodał: Vetod

Kolejne 24 godziny w terenie… przemoczony od wody albo mokry od potu… czyli następny staż „wodny” organizowany przez Formację Śląsk przeszedł do historii.

Tym razem zorganizowaliśmy przeprawy na trzech różnej wielkości zbiornikach wodnych, przeplatane treningami z linerstwa, taktyki oraz poruszania się w warunkach nocnych.

W stażu uczestniczyły dwie osoby niebędące członkami Formacji Śląsk.

Za udział dziękujemy i zapraszamy ponownie.

Święto Policji 25.07.2009

31.07.2009 20:51:00, dodał: Vetod

W dniu 25 lipca Formacja brała udział w obchodach Święta Policji dla powiatu Mikołowskiego na stadionie KS Fortuna w Wyrach. Na zorganizowanym przez nas pokazie sprzętu oraz małej strzelnicy uczestnicy mogli zapoznać się z różnego rodzaju wyposażeniem taktycznym będącym obecnie w użyciu. Repliki broni, kamizelki, optyka, sprzęt zjazdowy to wyposażenie cieszące się największym zainteresowaniem Policjantów jak również najmłodszych uczestników.

Dziękujemy za zaproszenie i życzymy wszystkiego najlepszego.

TDFy Korbielów i Ustroń

25.07.2009 14:51:52, dodał: Yszek

W niedzielę 12 lipca wyruszyliśmy, z zamiarem sprawdzenia kondycji, na kolejne Terenowe Doskonalenie Fizyczne, tym razem do Korbielowa, start na żółtym szlaku. Tamtejsza trasa jest ciekawa pod względem ukształtowania terenu i zaskakująca, w głównej mierze z powodu słabego oznakowania czarnego szlaku. Trasa ta będzie, z pewnością, niejednokrotnie obierana na kolejne TDFy. Czas całkowity 7h, dystans ok. 30km.
W ostatnią środę 22 lipca w godzinach późnowieczornych wróciliśmy na starą trasę Ustroń-Czantoria-kierunek Stożek. Choć wysoka temperatura zniechęcała to humory dopisywały. Czas całkowity 4h, dystans ok. 16km.

Pozdrawiam. Zapraszamy na kolejne marsze!